.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایجاد سيستم مديريت اطلاعات پژوهشي و فناوري
سيستم مديريت اطلاعات پژوهشي و فناوري كشور با همكاري كليه دستگاه‌‏ها، دانشگاه‌‏ها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي كشور ايجاد مي‌‏شود. به گزارش شمال نیوز به نقل از ايلنا، دكتر احمد جعفري صميمي، معاون پژوهشي دانشگاه مازندران، گفت: توجه به حوزه پژوهشي در فضاي ايجاد شده

سيستم مديريت اطلاعات پژوهشي و فناوري كشور با همكاري كليه دستگاه‌‏ها، دانشگاه‌‏ها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي كشور ايجاد مي‌‏شود.
به گزارش شمال نیوز به نقل از ايلنا، دكتر احمد جعفري صميمي، معاون پژوهشي دانشگاه مازندران، گفت: توجه به حوزه پژوهشي در فضاي ايجاد شده جديد كشور كه با حمايت‌‏هاي مجدانه مقام معظم رهبري همراه است فرصت بسيار مناسبي است كه بتوانيم به كارآمدي و توسعه كيف بيش از پيش تحقيقات و پژوهش بپردازيم.
وي، گفت: هم اكنون شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري به رياست رييس جمهور براي سياست‌‏گذاري كلان علم و فناوري تشكيل شده است و براي ياري رساندن به فعاليت‌‏هاي اين شورا بايد سيستم مديريت اطلاعات پژوهشي و فناوري كشور با اطلاع‌‏رساني دقيق كليه دستگاه‌‏ها، دانشگاه‌‏ها و موسسات آموزش عالي ايجاد گردد.
دكتر جعفري صميمي ، گفت: براساس مصوبه شوراي عالي علوم و تحقيقات كليه وزارتخانه‌‏ها و دستگاه‌‏هاي اجرايي موظفند اهداف، سياست‌‏ها و راهبردهاي پژوهشي، فناوري و آموزشي خود را در چارچوب يك سند راهبردي به اين شورا ارائه دهند.
وي ، در ادامه اظهارداشت: پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري براي ايجاد پايگاهي جهت استفاده از گزارش‌‏هاي استنادي نشريات فارسي و كشورهاي اسلامي، وزارت علوم و تحقيقات و فناوري توسط كتابخانه منطقه‌‏اي علوم و تكنولوژي شيراز به راه‌‏اندازي پايگاه علوم ايران و جهان اسلامي (ISC) اقدام كرده است و كليه نشريات علمي داراي مجوز در اين پايگاه نمايه مي‌‏شوند.
معاون پژوهشي دانشگاه مازندران ، با اشاره به كنسرسيوم فناوري اطلاعات دانشگاه‌‏ها با بخش خصوصي ، گفت: كنسرسيوم در حال تاسيس فناوري اطلاعات دانشگاه‌‏ها، جهت انجام برنامه‌‏هاي خود از شركت‌‏هاي فعال درحوزه IT و ITC دعوت كرده است و دانشگاه مازندران نيز با توجه به بودجه ارزي كه از سال 79 دارد و تاكنون يك چهارم آن هزينه شده مي‌‏تواند از باقيمانده راكد آن براي خريد تجهيزات لازم در زمينه محصولات مرتبط با فناوري اطلاعات مورد نياز استفاده نمايد.
دكتر جعفري صميمي، تصريح كرد: كارنامه پژوهشي دانشگاه مازندران به زودي منتشر مي‌‏شود كه نشان‌‏گر فعاليت‌‏هاي انجام شده اين حوزه است.
وي ، با بيان اين كه افزايش بودجه پژوهشي دانشگاه‌‏ها بستگي به ميزان توان جذب آن توسط اعضاي هيات علمي و محققين آن دانشگاه‌‏ها دارد، گفت: با توجه به اين كه بودجه پژوهشي به صورت متمركز در اختيار شوراي تحقيقاتي عالي فناوري كشور قرار گرفته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.